אדריכלים ומעצבים עובדים קשה יחדיו על מנת להגשים עיצוב ייחודי ואייקוני לכל בית מלון. בתוך בית המלון חשוב ליצור אשליה של בועה, של מציאות אחרת. מטרת העיצוב הייחודי נועדה להעניק הרגשה שונה לסביבה. בין אם במלון יש אווירה ביתית או לא, על המלון להעניק תחושה אינטימית אך חדשה, ומעל הכל – נעימה. כאשר עוסקים בעיצוב מתחשבים בלקוח ובעובדים, תוך כדי יצירת הרמוניה בין כל חדרי המלון השונים והצבת דגש על נגישות וקלות תנועה לכל הגורמים המעורבים.
מיתוג
המטרה בעיצוב אייקוני היא מיתוג. כאשר המלון אותו אנו מעצבים נראה שונה וייחודי, הוא נטמע במוחם של המבקרים בו. קל יותר לזכור מלון שכולו עשוי מזכוכית ממלון גנרי ופשוט לעין. לכן שמים חשיבות עליונה על בחירת "נושא" קונספט עיצובי, אותו נושא מאפשר לנו לפתח רעיונות וצורה מיוחדת למלון. קחו לדוגמה קונספט למלון תחת המים. בקלות ניתן להעשיר את הרעיון ולהוסיף חדרים הנראים כמו צוללות, מיטות מים, מנהרות זכוכית כך שיהיה אפשר לראות את חיי הים הקסומים כאשר הולכים מאגף לאגף, ולפלפל מעט עם הוספת מדריכי צלילה וקורסים. כך חובקים את השוהים במלון בתחושה הרפתקנית ומדהימה, ויוצרים נושא ממתג לעיצוב בית המלון. ככל שהנושא מקורי יותר, כך יזכרו את המלון יותר טוב.
הכל סובב סביב הלקוח
עיצוב פנים המלון חייב להיות אך ורק למען הלקוח. כאשר אדם יוצא לחופשה, מטרת בית המלון היא לשאוב אותו פנימה לעולם חדש במלואו, ולהעניק לו את כל השירותים להם יזדקק וייחשק בהם במקום אחד. חלל המלון האינטימי אמור להשאיר את הלקוח בפנים לכמה שיותר זמן, על מנת שיהיה למלון כמה שיותר רווח. ככל שבבית המלון יהיה מגוון מקומות ופעילויות רחב יותר, כך הלקוח יתפתה להישאר. לרוב האנשים קשה להישאר בתוך מבנה לאורך זמן, לכן על המעצבים להפיק אווירה ומראה נוח לעין אליו אפשר להתרגל, אך עדיין להתפעל כל פעם מחדש.
ניתוח השוק
רעיון מקורי לנושא אינו מספיק על מנת להשאיר לקוחות. אדריכלים מנתחים בזהירות רבה את הסביבה בה הם מקימים את המלון, מנסים להיכנס לראשו ולהכיר את הקהל אותו בית המלון ישרת. לא כל האנשים אוהבים לשהות בחדר מתחת למים בהתאם לדוגמה הנ"ל, חלקם מעדיפים חדר חמים וביתי בבית מלון אסתטי ונקי. על המתארח להרגיש במקום זר אך מוכר, ובכל סביבה זה מתפרש אחרת.
המאמר באדיבות אתר hotels 1